Monday 31 August 2009

love shall prevail

după ani buni de „supremaţie”, după vreo douăzeci de vizionări (ultimele cam de prisos, dat fiind faptul că ştiam pe dinafară până şi melodia ce avea să însoţească, perfect aş adăuga, fiecare imagine...), filmul meu preferat (din prea multe considerente, majoritatea extrem de subiective) are de aseară un contracandidat destul de serios pentru poziţia de vârf. "love in the time of cholera" a reuşit ceea ce puţine filme reuşiseră până la el. să mă facă să mă regăsesc, măcar parţial, în poveste, în muzică, în trăirile unui fernando ariza excepţional jucat de bardem, în.. idee. cu riscul de a suna desuet, pueril şi redundant, m-am regăsit în... mine.

10 comments:

Iulian said...

Mr. Chocolate, sa ma ierti daca sunt un pic aspru cu tine...dar nu-mi vine sa cred ce-am citit..."love in the time of cholera" considerat FILM.
Asta mi se pare cea mai grava ofensa adusa artei cinematografice.
Este o ecranizare execrabila!
Si chiar subiectiv fiind, asa ceva nu se poate. Ai vazut cumva doar doua filme pana acum, ca altfel nu-mi explic.
Ala nu e film, taaaataa! I-o porcarie, asta e.
Cred ca numai in 2009 s-au facut zeci de filme "de dragoste", care pe langa "love in time..." sunt capodopere, nu alta.
Si te rog sa nu mi-o bagi p-aia: "Gusturile nu se discuta", pentru ca nu-i adevarat, SE DISCUTA.

Mister Chocolate said...

am văzut două filme, într-adevăr. aseară.
aspru? de ce? pentru că nu împărtăşim aceleaşi gusturi? nu crezi că ne-am plictisi cam crunt dacă ne-ar plăcea tuturor aceleaşi lucruri? oricum, aştept propuneri de filme, dat fiind faptul că eşti aşa avizat ;)

Iulian said...

Uite cateva care imi vin in minte la o prima impresie:

The Notebook (Nick Cassavetes)
Il postino (Michael Radford)
The Edge of Love (John Maybury)
In the Mood for Love (Wong Kar Wai)
The Remains of the Day (James Ivory)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
A Very Long Engagement
My Summer of Love (Pawel Pawlikowski)
Im Juli. (Fatih Akin)
Shinobi (Ten Shimoyama)
Water (Deepa Mehta)
A… si doua superbe cu Audrey Hepburn:
Breakfast at Tiffany's (Blake Edwards)
Love in the Afternoon (Billy Wilder)

Ordine este, fireste, aleatoare si nu are nicio relevanta.
Toate sunt love story cu 10 clase peste "time in ..."

Mister Chocolate said...

pai... ce ne facem? cam... NICIUNUL nu e din 2009 ;)
da, filme bune, n-am ce zice. le-am vazut, mi-au placut, dar uite ca nu iti dau dreptate cu cele 10 clase ale tale

Mister Chocolate said...

asta ca sa nu mai vorbesc de faptul ca eu nu am psu ca mi-a placut love story-ul "love in the time of cholera". mi-a placut... filmul ;)

Iulian said...

Despre filmele din 2009 eu doar am presupus ca s-au facut.
Nu prea ma reped sa vad filmele proaspete (decat foarte rar), asa am zis si eu despre ce mi-am adus aminte, dar toate mult mai bune decat "love in time.."

copill said...

Dat fiind ca am citit cartea intai, filmul mi-a parut foarte slab. Chiar aseara am revazut secvente pe hbo... n-am rezistat mai mult de cateva cadre. Precizez ca nu-l cunosc pe Iulian si ca stiu ca nu te superi ca-mi exprim parerea.

Mister Chocolate said...

de gustibus non disputandum, parca sa zic ca era, nu? :)

Anonymous said...

Te-ai regasit in ...tine?
Bine ca nu te-ai regasit in mine.
Hai frate... ce naiba...penibil

Magda said...

desi imi place mult de Bardem, trebuie sa recunosc ca si pe mina m-a cam lasat rece filmul. Dar asta e, poate, din cauza ca am citit(a se citi am devorat) si iubit pana la obsesie cartea...si i-am facut propriul meu film :)